úspěch

7 tajemství úspěchu

Autor: . | Článek na téma: Vzorec úspěchu

S Markem Anstasi – úspěšným internetovým podnikatelem a eurovým multimilionářem, jsem se nedávno potkal na jedné akci. Řekl nám tam svůj příběh a taky pár tipů na podnikání. Rád se s vámi o ně podělím. Mark vyrůstal v chudé rodině. Přesvědčení rodičů o penězích bylo tak silné, že jim prostě nedovolilo je mít. Jeho otec si myslel, že peníze lze vydělat jenom tvrdou prací nebo uplacením vlády, matka všechny peníze rychle utratila, aby je nezkazily.

S tím vstupoval do života, studoval, pracoval. Ve svých 21 (2002) letech pracoval jako strážník v UK, jeho příjem byl 3,25 liber (tenkrát na naše cca 60 Kč). Vydělal méně, než utratil. Žil z kreditek a brzy se dostal do dluhové pasti. Jeho dluh činil 7000 liber. Navíc pak přišel o práci a 5 měsíců žil jako homeless ve squatu. Deprimovaný, bez jasných vyhlídek.

Uvědomil si, že stejně, jak do toho sám spadnul, musí se z toho i sám dostat. První, co ho napadlo,bylo to, že musí změnit své okolí. Protože stejně smýšlející lidé mu nepomohou jeho myšlení změnit. A stát se bohatým mu rozhodně nepomůže žádný spolubydlící ve squatu.

V listopadu 2003 narazil na seminář osobnostního rozvoje. Vsadil na tuto jedinou kartu vše, co už ani nebylo jeho. Seminář stál 3000 euro a on na něj použil 9 svých kreditek, aby ho mohl zaplatit. Všichni ho odrazovali.

Na semináři potkal svého mentora. Pár dní po semináři mu Mark zavolal a nabídl mu, že bude pro něj pracovat zadarmo, když mu předá část svého know-how.

To bylo jednoduché a sestávalo se ze 4 kroků:

  1. Najdi cílovou skupinu (trh) a zjisti, jaký mají problém
  2. Vytvoř řešení (hodnotný produkt)
  3. Udělej stránku
  4. Přiveď na ni lidi => vydělej peníze

System

Jeho první stránka prodávala knihu (e-book) o bronchitidě a jejím alternativním léčení. Všechny potřebné informace našel na internetu. Pracoval z kaváren. Za 28 dní mu tento internetový business vydělával 7 700 eur. Takto pak vydělal 1,4 miliónu euro na prodeji e-booků. Pustil se do 7 dalších projektů a ty mu přinesly dalších 8 miliónů euro.

Největší výhodou jeho podnikání je to, že všude, kde si může sednout s laptopem a připojit se na internet, může pracovat a vydělávat. Cestuje tedy po světě a přitom pracuje a vydělává.

Mark Anastazi - Santorini

O své know-how se rád s lidmi dělí. Napsal proto knihu Laptot millionaire, která se prodala ve více než 100 000 kopiích a stala se New York Times bestsellerem. Pořádá semináře „Laptop Millionaire Summit“, kterými od roku 2004 prošlo více než 14000 podnikatelů.

O co se podělil s námi?

V první řadě to, že je třeba si vyčistit hlavu od špatných přesvědčení o penězích, jinak nikdy žádné nevyděláme a pokud vyděláme, tak stejně rychle ztratíme.

Jak to provedl on? Napsal si všechna přesvědčení, které o penězích měl, na papír:

  • „Když budu mít hodně peněz, přijdu o všechny své kamarády“
  • „Když vydělám peníze a pak o ně přijdu, tak to budu opravdu looser!“
  • „Co když to nevyjde? Co si o mě pak budou lidi myslet?“
  • „Peníze kazí charakter“
  • „Bohatí lidé jsou sobečtí, arogantní. Já jsem ale dobrák. Nepotřebuji tedy peníze.“
  • „Peníze mohou vydělat jenom chytří. Já nejsem dost chytrý“
  • „Pro peníze se musí tvrdě a dlouho pracovat“
  • „Když budu mít peníze, lidi mě nebudou mít rádi. Budou mít rádi moje peníze“
  • „Za peníze si láskou nekoupím“
  • „Peníze tě neudělají šťastným“
  • „Lidé se zabíjejí pro peníze, je lepší žádné nemít“
  • „Peníze nerostou na stromě“
  • „Když vydělám peníze, tak někdo jiný o ně přijde. Proto je lepší mít méně peněz a všechno bude fer“…

Podobných přesvědčení našel v sobě 43 – věřím, že i řada z vás je v sobě máte.

Hledal proto 100 různých důvodů, proč mít peníze. Aby mohl přeprogramovat tato stará přesvědčení.

„Změňte svoje myšlení, změníte svůj život“

Brian Tracy

Zkuste si toto cvičení sami na sobě. Napište si na papír všechna svá negativní přesvědčení o penězích, která máte. Zkuste si z nich udělat pozitivní a přidejte si ještě:

  • Co mi ještě přinese, když budu bohatý?
  • Komu ještě můžu pomoci?
  • Co mi to umožní vyřešit?

Věřím, že vám podobných otázek vytane na mysli více. Nepřestaňte, dokud jich nebudete mít 100 a pak si ně několik dní za sebou čtěte, dokud nebudete cítit, že jste se s každým ztotožnili.

Jakých je 7 tajemství úspěchu, o které se s námi Mark podělil?

1) Peníze jsou jenom měřítkem hodnoty, kterou vytváříte pro ostatní lidi.

Jak udělat větší hodnotu? Hodnotu máte, když máte řešení na jejich aktuální problém. Hodnota je i v tom, když dáváte lidem to, co chtějí. Jinou hodnotu má sklenice vody, kterou si natočíte z kohoutku doma, jinou pohár vody na poušti.

Zkuste si sami odpovědět:

Jaké problémy mají lidé kolem vás? Co chtějí?

Můžete mít všechno, co chcete… když pomůžete dostatečnému počtu lidí získat to, co chtějí.

Podnikání je dodávání hodnoty cílové skupině.

Marketing

2) Dělat věci, které vyžadují malé úsilí a dělají velké výsledky


Peníze = Hodnota x Páka


Pákou v tomto případě je internet. Technologie, prodejní stránky, web design, affiliate, autorespondery, systém… dokáží oslovit více lidí a dodat větší hodnotu. Čím větší páka, tím větší množství vydělaných peněz.

3) K dodání větší hodnoty pomocí více pák je potřeba prodávat produkty

V tomto případě jsou myšleny online produkty na internetu. E-booky, videa, články, členské sekce, předplatné, webináře.

Jaké jsou výhody?

  • Nesměňujete čas za peníze
  • Můžete zákazníky obsluhovat 24 hodin denně
  • Při více jazykových mutacích můžete oslovit globální trh
  • Můžete pracovat odkudkoliv
  • Můžete předávat větší hodnotu, produkty rozšiřovat, měnit, upravovat

4) Najděte si mentora

V současné době je zbytečné fungovat metodou pokus/omyl. Je daleko snazší následovat něčí vzor. Jak si takového mentora vybrat? Hlavním měřítkem by měl být jeho úspěch v oboru, který propaguje. Je spousta vysokoškolských profesorů, několikanásobně titulovaných lidí, kteří mají obrovské know-how, ale pouze teoretické. Pokud nemá někdo prověřené to, co předává svou vlastní praxí nebo pokud to nežije, ruce pryč. Vy si ho můžete najít například na Smart Community (www.smartcommunity.cz)

5) Je jedno, v jakém druhu podnikání se pohybujete, bez marketingu to nejde

Pokud máte ve svých produktech či službách obrovskou hodnotu a lidé o ní neví, jak jim můžete pomoci? Marketing je způsob, jakým komunikujeme svou hodnotu a přínos cílové skupině. Forma, kterou použijete, už je na vás. Bez něj to ale nejde.

6) Peníze jsou v databázi

Toto jste možná už slyšeli od Davida Kirše, Martina Mikláše, Miška Kopeckého a dalších. Pokud si nebudujete databázi, ztrácíte možnost oslovit potencionálního zákazníka. Jak si ji budovat? Výměnou hodnoty (e-booku, videa, série emailů, vstupu k obsahu) ZDARMA za kontakt. Následně stačí jenom budovat důvěru.

„Lidé podnikají s lidmi, které znají, mají je rádi a mají jejich důvěru“

Dale Carnegie

„Je 7 krát jednodušší prodat stávajícímu zákazníku než novému zákazníku“

Dan Kennedy

7) Váš neviditelný svět tvoří váš viditelný svět

Co je tím neviditelným světem? To, co si nosíme v hlavě. Naše přesvědčení, úsudky, rozhodnutí, představy. Vše, co jsme získali v minulosti díky svým rodičům, vzdělání, společnosti, kultuře. Na jejich základě děláme (nebo neděláme) veškeré aktivity, které přináší měřitelné výsledky. To, jestli máme sny, vize, cíle ovlivní to, jestli se naplní.

Obrovsky vás ovlivňují lidé, se kterými trávíte čas, informace, které vstřebáváte. Proto je dobré si to hlídat. Koukáte se hodně na televizi? Sledujete zprávy, abyste byli v obraze? Opravdu vám všechny tyto informace pomáhají urychlit vaše podnikání? Žít šťastnější a naplněnější život? Máte okolí, které vás podporuje ve vašich činnostech? Nebo slýcháváte „To už zkoušelo tolik lidí a nikdo to nedokázal“, „K tomu potřebuješ štěstí“, „Na to nemáš“, „Takových už bylo“?

Toto vše si pak nosíte v hlavě a ovlivňuje to podvědomě vaše rozhodnutí. Mohou pak vaše výsledky vypadat tak, jak si přejete?

Přestože je Erik eurovým multimilionářem, nijak se nepovyšuje nad ostatní. Během přednášky si posteskl, že mu chybí jeho pes, kterého nechal doma. Nabádal nás k tomu, abychom dostali odvahu vykročit po cestě podnikání. Odměnou že nám bude dostatek času pro sebe a pro naše blízké. Díky finanční svobodě si pak můžeme sami rozhodnout, jakým způsobem budeme pomáhat ostatním lidem.

O přesvědčeních a principech rezonance se také dozvíte na semináři Vzorec úspěchu.

 

Co vy? Už přemýšlíte, jak zviditelnit své podnikání?

Share Button

Petr Popek

Trenér, kouč, facilitátor. Specializace – osobní rozvoj, marketing na internetu. V současné době člen týmu Skills a vzdělávací sekce firmy 2.0. Od roku 2002 aktivní lektor v oborech IT, finance, osobní rozvoj, měkké dovednosti. V minulosti obchodník, analytik, vedoucí týmů, kouč. Kromě vzdělávání se věnuje od roku 2007 celostním masážím.
Projekty: SmartCommunity, SmartEmailing – blog, PR, vzdělávání, konzultace. Firma 2.0 vzdělávání, workshopy. Masáže a terapie TantraSpa.

Komentáře: