1B0032.hires

Kdo se umí prodat, má vyhráno

Autor: . | Článek na téma: Byznys, Osobní marketing

Už nám to, zdá se, začíná docházet.

Osobní marketing přestává být „jen“ nějakou novinkou v oblasti kariérního růstu, nebo osobního rozvoje, stává se součástí našich denních úvah, když například doplňujeme své údaje v online profilech. Uvědomil jsme to v souvislosti s oslovením k účasti na přípravě článku pro časopis Instinkt, který již vyšel dne 16.6.16. Novináři hledají svá témata na základě poptávky čtenářů, a proto se přístup ambiozních lidí i mladých absolventů nepochybně mění.

Možná se vám článek do rukou nedostane, nabízím zde z něj pár výňatků a citací.

„Osobní značka může zařídit, že nás zaměstnavatelé budou sami chtít! Karta se otáčí. Dnešní trh víc tuší, koho vlastně hledá.“ Stále však má většina zkreslené představy o tom, co vlastně budování osobní značky obnáší: „Obvykle za mnou lidé přijdou, když plánují vlastní marketingovou strategii. Chtějí vědět, jak dělat své PR, jak se zviditelnit a budovat svou značku. Mí klienti jsou ale obvykle překvapeni – nejprve musí člověk začít poznávat sám sebe, uvědomit si, co je pro něj důležité, v čem má talent, jaké má vize a cíle, prostě najít DNA své značky, hodnoty a rozhodnout se, na čem ji můžeme postavit.“

„Při připravě strategie budování osobní značky nezapomínejme na  to, že značka musí zaujmout svým obsahem, nejen obalem nebo naší schopností se přizpůsobit“.

„Osobní marketing je poměrně složitá záležitost, která má své zákonitosti. Pokud opravdu chceme vytvořit co nejlepší osobní značku, bez investice času, peněz a průběžného sebevzdělávání se nám to nejspíše nepodaří. Máme možnost využít služeb kariérových koučů a lektorů, nebo jít méně finančně náročnou cestou pomocí knih pro osobní rozvoj, praktické tipy nabízí také internet.“ Kdo se umí prodat, má vyhráno. INSTINKT. 2016, XV(25), 3.

Share Button

Václav Šlapák

Trenér, kouč, manažer a spoluzakladatel společnosti Skills, spol. s r.o. Více než 20 let se věnuje obchodu, podnikání a pomáhá mnoha firmám a jednotlivcům, rozvíjet svůj potenciál pro úspěch v obchodování. Vytvořil i unikátní systém testování kompetencí úspěchu a jeho záměrem bylo založení asociace profesionálních obchodníků APO, která buduje dobré jméno obchodu.

Komentáře: